Dag Kamakura, tweede dag Tokyo

28 januari 2017 - Tokyo, Japan

Vandaag met z'n vierer naar Kamakura (de meiden blijven in Ginza shoppen). Om 9 uur met de taxi maar Tokyo station, naar Kamakura. Snel nog wat koffie en croissants gekocht voor ontbijt. Perron opgezocht waar we moeten instappen. Met heel veel andere mensen de trein in, het is druk op zaterdag half 10, hebben meer mensen het idee om er op uit te gaan lijkt!! Eerste stuk dus ook staan, maar gelukkig konden we op paar stations verder zitten. Het is toch een uur reizen. Half 11 in Kamakura daar naar de Tourist information voor een plattegrond en een dagkaart voor de bus, het is hier ook best groot en dus niet op loop afstand. Als eerste de bus gepakt naar het bamboe bos met natuurlijk een tempel (Hokokuji Tempel). Daar rondgelopen en groene thee gedronken (pa en ma niet), maar nu niet op de grond zitten. Met de bus nu naar de volgende tempel (Tsurugaoka Hachimangu Shrine) met een mooi park. Heel druk hier vooral bij de wens briefjes en bordjes, daar staan ze rijen dik, om die te kopen. Stuk door het park gelopen en bij de vijver heerlijk in het zonnetje gezeten, zo rustgevend. Zitten een hoop karpers in het water en eenden en duiven die worden gevoerd door de kinderen. Het valt dan weer op, dat er niet wordt geschreeuwd en dat iedereen heel rustig is! Met een oud Japans mannetje een beetje in "gesprek" en een foto gemaakt, ook weer zo vriendelijk, ook al versta je er geen woord van. Daarna door de hoofdstraat langs de vele winkeltjes terug naar het station , daar met een kleiner treintje richting de zee. Stuk gelopen naar het strand, over het zand en naar de surfers kijken. Bij een soort strandtent (lijkt wel of we in Californië zijn) wat gegeten en gedronken, ook weer heerlijk in de zon ☀️. Nu moeten we snel zijn, want we willen nog wat kopen bij een leuk winkeltje en we willen de Buddha nog zien. Gelukkig gelukt, iets gekocht en om even voor kwart voor 5 bij de Buddha (Kotokuin Tempel). We mochten er nog in, en het was niet zo druk meer, dus goed foto's kunnen maken. Als laatste gingen we er weg. Door de straat terug gelopen naar het station Hase, met het kleine treintje terug naar Station Kamakura. Daar de trein weer terug naar Tokyo station. Half 7 met de taxi naar het hotel. De meiden waren er al en hadden ook een leuke shopdag gehad. De winkelstraat was afgesloten voor het verkeer en ze waren gefotografeerd door een Japanse fotograaf!  Half 8 de straat weer op om een hapje te eten. Het worden vanavond satehtjes. Wel weer lekker gegeten, als afsluiting nog koffie bij de Starbucks. Over half 11 terug in hotel voor onze laatste nacht in Tokyo.

1. Coby:
    28 januari 2017
    Jullie hebben al veel mooie reizen gemaakt maar volgens mij slaat dit echt alles. wat een prachtige verhalen en foto's tot nu toe echt prachtig, geniet nog van al dit en vooral van elkaar. Dikke kus
  2. Wil toornvliet:
    28 januari 2017
    wat is het allemasl apart en super mooi hele belevenis
  3. Opa Dick.:
    28 januari 2017
    als je thuis komt kan je een boek maken,
    geweldig verteld en mooie foto's. Nog veel plezier groeten aan allemaal.
  4. Linda:
    28 januari 2017
    Ben benieuwd naar alle foto's, maar goed dat jullie veel doen en ondernemen, kan al dat eten sneller verbranden, al is het natuurlijk met ons eten allemaal "light en caloriearm" eten en met stokjes, dus langzaam met kleine hapjes eten, geniet er nog van, je moeder en die ouwe fietsenmaker de groeten, en arjen en je meiden natuurlijk ook!