deel 2 van de reis

20 januari 2017 - Dubai International Airport, Verenigde Arabische Emiraten

Tussenlanding Dubai. En daar gaan we weer...vervolg van de reis naar Japan. Half 3 tijd voor boarding, een heel eind met de bus naar ons volgende vliegtuig de B777. Onze plekken nu 40 A t/m F. Half 4 taxiën naar de startbaan, duurde ook weer zo'n 10 minuten. We zijn weer in de lucht (3.50 uur) voor onze 8 uur durende vlucht naar Osaka. Uurtje in de lucht en voor de verandering maar weer eens eten nu de keuze tussen kip of vis. Smaakte weer prima! Na het eten werd het licht gedimd en gaat de "sterrenhemel" aan, dus tijd om te slapen.

Goedemorgen, het is 6 uur in de morgen in Nederland, wij vliegen nu boven China en we hebben nog een krappe 3 uur te gaan. Iedereen ligt hier nog half te slapen, terwijl het in Osaka 14.00 uur is. Om 15.00 uur(Japanse tijd) krijgen we een ontbijtje (het blijft gek) ging er wel weer in Nu het laatste stukje en om half 5 gaan we de daling inzetten. 17.00 uur geland op Osaka!  Welkom in Japan...

日本へようこそ

Nihon e yōkoso

Door de douane, koffers ophalen en naar de trein. Arjen en Kees de kaartjes gekocht op het station, en wij daar wachten wat een mensen je ziet van alles, het is wel vrij koud, dus we zijn blij met onze winter jassen aan. Naar de trein toe en die vertrok precies op tijd om 18.30 uur naar Kyoto. De treinen daar is al weer een hele belevenis. Om 8 uur in Kyoto nu het laatste stukje met de taxi naar het hotel. Met z'n 6 in 2 taxi's, heel vriendelijk die man. Zo eindelijk om half 9 in ons hotel Kyoto Garden Palace. We hebben 3 kamers op de 3e verdieping, ziet er netjes uit. Kamers zijn wel klein, lijken een beetje op hutjes van de cruise boot. De spullen in de kamers neergezet en toch nog maar even een rondje lopen buiten. Er is nu niet veel te zien het park aan de overkant is donker. Aan het einde van de straat zitten wat zaakjes. Toch maar naar binnen gegaan bij een soort Japans fast food zaakje. Met een bestelmachine een hapje besteld (gelukkig staan er plaatjes bij), maar geen idee wat. Je merkt al gelijk, ze spreken geen woord Engels! Maar we komen er wel uit. Aan de bar opgegeten (met stokjes), smaakte lekker. Terug naar hotel, begon al lekker te sneeuwen. Zo nu heerlijk naar de kamers voor onze 1e nacht in Kyoto. Welterusten!!  おやすみ Oyasumi

1. Dikkie:
    22 januari 2017
    Wat een leuk verhaal doe ze allemaal de groetjes ,kijk uit weer naar de foto,s liefs xxx
  2. Leo & trijnie:
    22 januari 2017
    Wat leuk is dit maar wat een reis en wat een belevenis vooral nu met de trein dat zal uniek zijn. ben benieuwd, het is daar wel beter geregeld met het eten dan hier, het is hier ook koud hoor maar prachtig zonnetje heerlijk om te wandelen. Allemaal de groetjes van ons veel liefs leo & trijnie.
  3. Opa Dick.:
    22 januari 2017
    Nog een goede reis verder en nog veel plezier,
    Dick.