Derde dag Kyoto

23 januari 2017 - Kyoto, Japan

Vanmorgen half 8 wakker, iedereen iets beter geslapen. Half 9 gaan ontbijten en plan gemaakt om vandaag naar de Gouden tempel te gaan. Het weer voor vandaag is iets minder ze geven sneeuw op, en er vallen nu ook kleine vlokjes uit de lucht. Bij de receptie gevraagd hoe we het beste er naar toe moeten. We gaan met bus 59, we moeten opstappen aan het einde van de straat. Even op de bus gewacht en gaan rijden. Opeens dachten we, we gaan de verkeerde kant op. Dus allemaal uitgestapt en naar de overkant van de straat, we dachten daar is de halte waar de bus de andere kant op gaat. Helaas!! Paar keer op en neer gelopen, maar we konden het niet vinden. Dus maar gaan vragen bij de tourist information. Bleek dat we wel in de goede bus hadden gezeten, maar die reed rond, dus we kwamen er wel. Oke weer opnieuw instappen en weer verder met bus 59. Uiteindelijk kwamen we rond half 1 bij de Gouden tempel aan (bijna 2 uur over gedaan), maar we zaten heerlijk warm in de bus en met alle gekke gebruiken die je ook weer in bus ziet, is het helemaal niet erg. Bij de tempel kaartjes gekocht en daar het park in het rond gelopen. Heel veel foto's gemaakt van de Gouden Tempel, het is er prachtig! Het sneeuwt wel, maar af en toe komt er ook een beetje zon door. Bij het theehuis zijn we thee gaan drinken op z'n Japans. Schoenen uit en op de grond zitten op het rode tapijt, je kijkt allemaal naar buiten naar de rustgevende tuin. De vrouwtjes brengen je een zoet gebakje met een kopje Matcha thee. Helaas klein ongelukje bij oma, wilde een foto maken en schopte haar kopje om... die Japanse vrouw kreeg bijna een hartverzakking. Maar oma was allang blij, ze vond de thee toch vies! Niemand vond het echt lekker, maar ja dit moet je toch ook gedaan hebben in Japan. Na een tijdje in deze ongemakkelijke houding te hebben gezeten, moest opa opgetakeld worden om op te staan ;-) Onze schoenen weer aan en het park uitgelopen. Aan de overkant van de straat Nadine daar nog een Japanse snack genomen, Japanse pizza op een stokje. Nu weer terug met de bus...als dat maar goed gaat. En ja hoor weer bus 59 genomen en gelukkig kwamen we nu wel goed uit bij de halte bij ons hotel. De meiden zijn lekker naar het hotel gegaan om te badderen en relaxen, en wij zijn met z'n vieren naar Kyoto station met de metro gegaan om de kaartjes voor de trein voor morgen te kopen. Beetje rond gelopen op het station is mega groot met ook heel veel winkeltjes. Kaartjes gekocht en toen heerlijk koffie gaan drinken met taart. Met de taxi terug naar hotel daar waren we om 5 uur. Gelijk gereserveerd voor een restaurant (bij de receptie laten bellen) voor vanavond. Lekker nog even relaxen en om half 7 weer de deur uit om met de taxi naar restaurant te gaan. Leuk Koreaans restaurant met een BBQ in het midden van de tafel. Met z'n zessen om de BBQ en zelf bakken. Heerlijk vlees in de sla gewikkeld met rijst gegeten. Half 10 met de taxi weer terug naar hotel. Wordt  onze laatste nacht in Kyoto, morgen vertrekken we om naar Niigata te gaan. Weltruste!!

おやすみ Oyasumi

1. Astrid:
    23 januari 2017
    Hoi allemaal, wat een leuk verslag. En jullie zijn wel ondernemend. Geweldig! Het lijkt mij prachtig⛩. Slaap lekker en goeie reis
  2. Leo & trijnie:
    23 januari 2017
    Monique heel erg ;leuk om dit te lezen, bij de thee zit oma toch niet te dutten foei, het is allemaal wel geweldig toch, fijne reis met trein, groetjes leo en trijnie
  3. Mark&Cor:
    23 januari 2017
    Beste Arjen en Monique! Dank je wel voor alle verhalen en foto's! Hartstikke leuk en interessant! We blijven jullie volgen!! Enjoy alles van Japan, konnitsua! M&C.
  4. Wil toornvliet:
    24 januari 2017
    weer een superleuk verhaal bussie in bussie uit en maar lachen weet niet of die al verstuurt maar voor

weer een super leuk verhaal bussie in bussie uit vast en zeker gelachen lijkt een beetje op andre van duijn en corrie van gorp
  5. Opa Dick.:
    25 januari 2017
    Geweldige ervaringen, goed verhaal en mooie foto's. Ik ben er een klein beetje bij.
    Ik heb net de groep foto's bekeken, groeten aan alle maal.
  6. Renee De Kreek:
    26 januari 2017
    Wat maak je een bijzonder lezenswaardig verslag Monique! En de foto's maken het geheel compleet. Fijne dagen nog met z'n allen