Derde dag Tokyo

29 januari 2017 - Tokyo, Japan

Goedemorgen おはよう Ohayō, zo'n beetje rond 8 uur wakker geworden, vandaag geen wekker gezet. Het is onze laatste dag in Tokyo en Japan. Vanavond om 10 uur vliegen we naar Dubai. Dus we moeten zo alles inpakken en uitchecken. Koffers kunnen we in het hotel laten, dan kunnen we de stad nog in voor de laatste keer. Eerst in het straatje om de hoek een ontbijtje genomen koffie met zoet broodje. Daarna naar de metro gelopen en bij ATM (zit hier in een een supermarkt, dus meestal wel even zoeken) geld halen. Met de metrolijn G naar station G19 Asakusa, heel toeristisch en heeeeel druk hier! Door de grote ingang door een markt straatje met allemaal souvenirs shopjes. Richting de grote tempel gelopen en wat souvenirs gekocht. Dionne vond het te druk en is met Nadine naar de zijkant gegaan om daar te lopen. Aan het einde bij de tempel moesten we elkaar weer terugvinden in de mensenmassa, gelukkig hadden we mobiele telefoon, zo elkaar weer gevonden. Nog even daar op het plein gezeten, en gelukshangertjes gekocht, en toen weer de metro genomen naar Harayuku. Dit is een trendy wijk, we dachten daar is het misschien niet zo druk. Maar dan kom je weer boven de grond en loop je weer tussen de mensenmassa's. Je blijft je verbazen. Hier even een winkel plaza ingegaan. Vanuit daar een straat doorgelopen naar de wijk Shibuya. Het was inmiddels half 4 en hadden nu wel trek in een hamburger van de Mac. Dus bij de Mac wat gegeten, smaakte ook prima! Met de metro nu terug naar onze wijk Ginza, flink stuk weer in de metro naar G9. Nadine en Dionne laatste keer nog even shoppen en wij naar de Starbucks. Ook daar was het druk, je kan goed merken dat het zondag is en het lijkt wel of alle 35 miljoen mensen uit Tokyo lekker dagje de stad in zijn gegaan. De meiden kwamen om 6 uur ook naar de Starbucks, dus we gaan de koffers ophalen bij het hotel en met 2 taxi's naar Tokyo station. Kaartjes gekocht voor de Narita Expres en naar het perron. Om stipt 19.03 uur vertrekt de trein naar Narita Airport terminal 2. Precies om 20.03 uur is de trein bij terminal 2. Uitstappen en naar incheckbalie 93. Ingecheckt en door de douane. Nog even de laatste inkopen om onze laatste Yens op te maken. 21.00 uur instappen in de Emirates B777, we zitten rij 28 a t/m f. Vliegtuig zit niet vol, dus lekker de ruimte, zeker voor opa met z'n lange benen. Om 22.00 uur van de gate weg en om 22.18 uur de lucht in voor onze vlucht van 11 uur en 40 minuten naar Dubai. Om half 12 is het diner time, keuze uit beef en kip, met salade en toetje. We vliegen zuidelijk van Japan richting China. Na het eten is het tijd om te slapen, sterrenhemel gaat aan en lichten uit. Proberen om een beetje te slapen in een toch altijd oncomfortabele houding. Om half 6 (Tokyo tijd) lopen ze in de rondte met drankjes en een knabbel. We vliegen bijna boven India en we hebben nog 4 uur te gaan. Goedemorgen het is een beetje vroeg 3 uur Dubai tijd (maar 8uur in Tokyo) en we krijgen ons ontbijt. Japanse omelet, broodje, jam, yoghurt en fruit. Toch wel weer iets gegeten. Nu nog 1,5 uur te gaan. Om kwart voor 5 gaan we de landing inzetten.