Eerste dag Tokyo

27 januari 2017 - Tokyo, Japan

Lekker geslapen in ons hotel in Tokyo. Vandaag moeten we niet met de bus mee, dus de wekker om 8 uur gezet. Op het gemakkie 9 uur ontbijten in het hotel. Even na tienen de stad in, gaan lopen naar het Keizerlijk Paleis. Wat een indrukken van deze wereld stad. Bij het paleis wat foto's gemaakt en rondgelopen. Terug naar de straat en daar voor het eerst een metrostation in, natuurlijk ook weer mega. Dagkaart gekocht en de goede lijn opgezocht, flink stuk lopen onder de grond, en bij H ingestapt. Stuk met de metro en 7 haltes verder uitgestapt. Nu naar Ueno hier is een park en een tempel. Bij de tempel gelukshangertjes gekocht. In het park koffie gedronken bij een zaak. Daarna de straatjes van Ueno doorgelopen, het barst hier weer van de winkeltjes. Rond 2 uur naar een sushi zaak waar Arjen al meer is geweest, heel lawaaierig en de sushi staan ze allemaal vers te maken, hapje gegeten. Daarna de metro weer ingegaan om weer ergens heen te gaan, maar Dionne was niet zo lekker, dus besloten om naar het hotel te gaan. De mannen en Dionne zijn lekker gaan relaxen en oma, Nadine en ik zijn de winkelstraat ingegaan naar 2 grote warenhuizen. Daar tijdje rondgelopen en half 6 ook terug naar hotel om even onze voetjes te laten rusten. Uurtje later weer de straat op om iets te gaan eten. Dionne niet zo veel zin om mee te gaan, dus lekker in hotel gebleven om te badderen. Wij naar de wijk Shibuya gegaan. Daar rond gelopen en bij het mega grote kruispunt onze ogen uitgekeken. Straatje ingegaan en nu een Italiaans restaurantje uitgekozen, even geen Japans, lekker iets westers en met bestek eten. Pizza, pasta en als toetje tiramisu, lekker!! Na het eten nog beetje door de straten gelopen en nog weer even bij het waanzinnig grote kruispunt gekeken. Met de metro terug naar hotel, voor Dionne nog iets te eten meegenomen. Om 12 uur in het hotel, was weer een lange dag vol indrukken! Dionne had heerlijk relaxed op de kamer gezeten. Weltruste!
おやすみ  Oyasumi

1. Opa Dick.:
    27 januari 2017
    Ontspanning moet er ook bij ,winkelen en wandelen veel bekijken veel foto's maken
    en lekker eten nog veel genieten.