Reisdag Kyoto naar Niigata

24 januari 2017 - Kyoto, Japan

Half 8 opgestaan, spullen pakken en half 9 naar het ontbijt, laatste westerse ontbijtje in Kyoto. Uitchecken bij het hotel en met de taxi naar Kyoto station. Even het goede perron opzoeken voor de Shinkansen naar Tokyo. Trein vertrekt stip op tijd 10.18 uur. Onderweg gaan we met een snelheid van 200 km pu door gelijk al een sneeuw gebied. 10.10 uur stop bij station Nagoja, de sneeuw is alweer verdwenen en we rijden door stedelijk gebied. De snelheid is inmiddels 280 km/uur. Half 11 bakkie koffie in de trein besteld. Korte stop in Shin-yokohama 12.25 uur. Daarna nog een korte stop in voorstad van Tokyo. Met een beetje vertraging komen we om 12.45 uur in Tokyo station aan. Mega groot hier, op naar de volgende treinreis. Zoeken van welk perron we nu vetrekken voor de rit naar Niigata. Snel nog even een hotdog eten, perron 23 en wagon 6 zitten we, we vertrekken weer om 13.40 uur. Even lastig om onze koffers in de wagon te stallen, maar ook weer gelukt! Eerste stop 14.05 uur Omiya. Om 14.45 uur weer een stop bij Jomokogen, we zijn net door een lange tunnel gegaan en we zijn weer ineens in de sneeuw❄️ Volgende stop 15.00 uur wintersport gebied. Nog een stop om 15.25 uur bij Nagaoka. Om 15.45 uur zijn we gearriveerd in Niigata. Met de taxi naar hotel gegaan, Crown Plaza. We zitten met onze 3 kamers op de 9e verdieping. Mooie kamers met weer van die heerlijke wc's met verwarmde brillen. Na de treinreis nu allemaal even op de kamer om op te frissen, en lekker koppie thee gezet. We dachten nog even naar de brug te lopen voor uitzicht naar het schip, maar daar kwamen we snel van terug. Het was aan het hagelen en het waaide flink, dus heel snel terug. Half 7 moeten we in de lobby verzamelen voor het diner met anderen genodigden die morgen ook bij de doopceremonie aanwezig zijn. Met een groep van 12 met elkaar naar het restaurant gelopen door de sneeuw. Bij het restaurant lag het menu klaar, 6 gangen! Heerlijk gegeten met het gezelschap uit Japan en Manilla en wij en Paul uit Nederland. Een van de japanners van Mitsui, Kota-san, kwam bij de meiden zitten en ze konden lekker in het engels kletsen. Hij heeft Nadine heel goed geholpen met de tekst voor morgen in het Japans te zeggen.Later op de avond kwam Leo ook aanschuiven met mondkap en al :-) . Na het diner teruggelopen naar het hotel, gelijk een beetje dollen en sneeuwballen gooien. Met een select groepje (Nadine bleef op haar kamer, oefenen) nog een drankje in de bar op de 16 e verdieping gaan drinken. Over elven naar de kamer, spullen alvast klaar gelegd voor morgen. Morgen de belangrijke dag van de doop, spannend voor Nadine! Weltruste