Tweede dag Kyoto

22 januari 2017 - Kyoto, Japan

Vanmorgen weer vroeg wakker. Half 9 ontbijten (weer lekker westers ontbijt) en vandaag gaan we de filosofen wandeling maken. Iets rustiger na zo'n eerste heftige dag van gisteren. Bij de receptie gevraagd hoe we daar het beste naar toe kunnen, dat is met de bus, aan het einde van de straat opstappen. Met de bus naar Ginkakuji Temple. Eerst door een prachtig park gelopen, bij de Ginkakuji tempel (zilveren paviljoen). Daarna de filosofen wandeling gelopen, langs een watertje, heel rustig. Koffie gedronken aan het einde van de wandeling in leuk klein zaakje. Onze cappuccino´s werden met veel liefde gemaakt, het duurde even, maar dan heb je ook wat! Met de taxi erna naar de Nishiki markt, volop met etenswaren die wij allemaal niet kennen. Langs de winkels gelopen ook in overdekte straten. Met de metro terug naar hotel en nog door het Keizerlijk park gelopen. 17.00 uur terug in hotel, allemaal even onze vermoeide voeten laten rusten!

Bij de receptie gevraagd waar het leuk is om te gaan eten. Van de dame een naam van een straatje opgekregen waar allemaal leuke restaurantjes zitten. Om kwart over 6 met 2 taxi's naar de straat gereden. Heel leuk straatje, maar nu nog een goed restaurant uitkiezen, waar ook plek is voor 6 personen. Sommigen zijn zo klein daar is geen plek voor 6 en sommigen zijn ook niet echt ingesteld op Engels en ons Japans is nog niet geweldig ;-) Maar uiteindelijk ergens naar binnen gegaan allemaal een menu uitgekozen en lekker met stokjes onze gerechtjes gegeten! Smaakte prima. Met de taxi's weer terug naar hotel en om 10 uur lagen we allemaal weer uitgeteld op bed.