Onze reis gaat beginnen

19 januari 2017 - Zuidland, Nederland

Het is eindelijk zover... We staan klaar voor vertrek,  koffers zitten in de auto en opa en oma zijn er. Even na tienen met 2 auto's naar Schiphol. Daar gaan inchecken en eerst een bakkie koffie en nog wat inkopen gedaan. Om half 2 naar de gate G9. Even gewacht en toen konden we al instappen in de A380 van Emirates. Heel vriendelijk ontvangen aan boord. We zitten rij 59 A t/m F. Om half3 gaan we van de gate weg, mooi op tijd. Zodra we in de lucht zijn krijgen we al ons 1e drankje met een knabbel. En om 4 uur zitten we aan de maaltijd ( keuze uit kip en beef). Heerlijk gegeten. Om 5 uur (nog Nederlandse tijd) vliegen we al in het donker boven de Zwarte Zee. Iedereen is druk bezig op z'n schermpje met film en muziek. Dit vliegt zo rustig dat je geen idee hebt dat je op 11 km hoogte zit. Om half 8 (half 11 Dubai tijd) zitten we boven Iran en krijgen we een lekker ijsje, nog 1 en een half uur te gaan met -51 graden buiten! Het is nu 23.15 uur (Dubai tijd) en we gaan de landing inzetten. Net even voor 12 uur we zijn geland! Aankomst bij gates B en voor de connecting flight moeten we naar A18. Met een treintje mee over dit enorme vliegveld, wat een mensen hier, wat een shops het blijft ongelooflijk. Om 1 uur zitten we bij de gate te wachten voor onze volgende vlucht. Dus tijd genoeg om nog rond te kijken...