Reisdag Niigata naar Tokyo

26 januari 2017 - Tokyo, Japan

Goedemorgen vanuit hotel Kahou. Nog een beetje aan het bijkomen van de geweldige dag van gisteren. Woorden komen tekort om deze dag te omschrijven, dit is zo bijzonder allemaal!! Om 8.15 uur gaan ontbijten, ook weer zo geweldig. Half 10 met de bus weg, van dit prachtige hotel, we worden door een delegatie van het personeel uitgezwaaid op z'n Japans. We gaan nu met een uitgedund groepje naar een glaswinkel, Biidoro. Bij deze zaak mochten we allemaal een glas graveren. Kota-san en Ken-san hebben onze namen geschreven in Japanse lettertekens, zodat we deze op het glas konden graveren. Heel leuk en gelijk een mooie souvenir! 11 uur gaan we met de bus terug naar Niigata, dan is het echt afgelopen, het doopfeest. Op Niigata station kaartjes gekocht voor de Shinkansen naar Tokyo. Snel nog een broodje gekocht en om 12.18 uur vertrokken we weer met nog 5 van de groep. Om half 3 waren we op Tokyo Station. Daar afscheid genomen van captain Leo met vrouw en dochter uit Manilla en van de 2 mannen, Kota-san en Ken-san (van Mitsui). Nu naar de taxi om naar ons hotel te gaan. Met 2 taxi's naar hotel Mercure Ginza. Kwart over 3 in ons hotel in Tokyo wijk Ginza. Spullen op de kamer zetten en even relaxen. 18.00 uur zijn we de straat opgegaan, wat een mega stad!!! Vanuit ons hotel lopen we het straatje uit naar rechts dan staan we gelijk in de grote winkelstraat bij een mega shop van Louis Vuitton en er tegenover Chanel. Dit is een paradijs voor de meiden, alle grote merken zitten hier! Deze straat zijn we doorgelopen, wat een mensen, lichtreclames je kijkt je ogen uit. Beetje zijstraatjes op een gegeven moment ingelopen, daar zaten weer heel veel restaurantjes, ook weer niet te geloven, wat een indrukken. Zaakje uitgekozen, daar hadden ze gegrild vlees, smaakte weer prima. Naast ons zat een groep Japanners te eten en dan zijn wij toch wel bijzonder, gelijk vragen waar we vandaan komen, de mensen zijn zo vriendelijk! Na het eten nog stukje rondgelopen en door de grote winkelstraat richting hotel nog even koffie bij de Starbucks, daar weer in gesprek met een Canadees echtpaar, zo leuk allemaal. Boven in de zaak de koffie gedronken tussen de werkende Japanners (half 10 in de avond) heel apart weer. Zo nu 10 uur lekker naar onze kamers voor de 1e nacht in Tokyo.

おやすみ

Oyasumi